Forum Forum www.ptaki.net Strona Główna Forum www.ptaki.net
Forum dla miłośników przyrody, ptaków, fotografii

FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
Powrót do strony głównej www.ptaki.net

Dlacego nie wracają?

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum www.ptaki.net Strona Główna -> pomoc dla ptaków
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
anka
Gość

PostWysłany: Pon Kwi 23, 2012 9:28 pm    Temat postu: Dlacego nie wracają? Odpowiedz z cytatem

Witam! Jestem nowicjuszką na forum. Próbowałam już pisać, ale mój tekst gdzieś wcięło.
Ptaki obserwuję wyłącznie przy karmniku. Nurtuje mnie jeden problem - co sprawia, że każdej zimy inne gatunki dominują w mojej stołówce?
Oprócz stałych bywalców - wróbli, sikor i dzięciołów - zaobserwowałam, że rok w rok inni goście pojawiają się pod mym oknem.
Zima 20010/11 była rokiem sójek. Spadały całą bandą /po 5, 6 nawet/ i w mig rabowały wszystko. co tylko powiesiłam na drzewie. Tego roku nie widziałam już żadnej.
Wcześniej był rok grubodzioba, który panoszył się niby udzielny książę, przeganiając inne ptaki. Teraz też, gdy tylko wysypię siemię lniane, jakimś cudem dowiaduje się o tym i mnie odwiedza. Są to jednak wizyty sporadyczne, powiedziałabym nawet - grzecznościowe.
Bywały zimy kowalików, dzwońców, trznadli. Tych pierwszych nie widziałam co najmniej od dwóch lat.
Najzabawniej było, gdy kwiczoły całym kilkunastodziobowym stadkiem spadły na jabłoń i zabrały się za zamarznięte owoce. Dzięcioły widocznie pozazdrościły im i przez następne dni dojadały pozostawione przez drozdy jabłka. Wielkim amatorami jabłek okazały się również kosy.
Ale - wracając do rzeczy - klientela zmienia mi się z roku na rok.